دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با راه اندازی سامانه رگولاتوری ایران انجام می شود؛

سنجش رضایت‌مندی کاربران از کیفیت سرویس‌دهی اپراتورها 

 معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی(رگولاتوری) از راه‌اندازی سامانه ارزیابی میزان رضایت مندی کاربران بخش سرویس های فناوری اطلاعات در سایت این سازمان خبر داد.
کد خبر : 158199

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی رگولاتوری،حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، هدف از راه‌اندازی این سامانه را نظارت مطلوب‌تر بر کیفیت سرویس‌دهی اپراتورها عنوان کرد و گفت: اپراتورها در این سامانه براساس شاخص های کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.
وی افزود: ارزیابی در هر دوره به صورت تصادفی به 400 هزار مشترک سرویس های فناوری اطلاعات از طریق پست الکترونیکی یا پیامک کد چهار رقمی از سوی سامانه ارسال می‌شود و مشترکان این سرویس ها می‌ توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir، بخش خدمات الکترونیک، منوی ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات و یا آدرس الکترونیکی https://itmon.cra.ir/satisfaction و با ورود کد چهار رقمی در نظرسنجی شرکت کنند.
فلاح با بیان این که بطور همزمان ارزیابی اپراتورها در قالب نظرسنجی تلفنی از مشترکان نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: نتایج ارزیابی اپراتورها پس از پایان هر دوره به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی می‌شود.
پیشتر «علی اصغر عمیدیان» رئیس رگولاتوری مهمترین برنامه این سازمان را پاسخگویی به مردم و حاکمیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.
وی افزود: مسئولیت پاسخگویی به حاکمیت، دفاع از حقوق مردم و اپراتورها از موضوع هایی است که در بخش نظارت و اعمال مقررات محقق می‌شود و بر همین اساس پس از صدور پروانه و حضور فعالان جدید در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT) کشور، بخش نظارت باید با قدرت بیشتر بر چارچوب پیش‌بینی شده در پروانه نظارت کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش نظارت رگولاتوری از بخش های بسیار مهمی است که متناسب با رشد و توسعه تکنولوژی باید سیستم ها و فرایندهای نظارتی آن تغییر کند.
عمیدیان خاطرنشان کرد: نظارت امری مستمر و پویاست و سیستم ها و فرایندهای نظارتی نیز باید با همین ویژگی ها در این بخش پیاده‌سازی شوند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای اخیر میزان توسعه دسترسی پرسرعت در بخش های ثابت و سیار را 35 هزار و 5200 مشترک اعلام کرده ، درحالی که این میزان در شش ماهه نخست سال 1392 تنها پنج هزار و 334 مشترک بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب